בעל עסק, כך תכתוב את התוכנית השיווק שלך

82613398_s
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מדוע אתה צריך תכנית שיווקית?

תוכנית שיווקית עוזרת לקדם מוצרים ושירותים בעסק שלך העונים על הצרכים של שוק היעד שלך. זה דורש מחקר, זמן ומחויבות, אך הוא תהליך בעל ערך רב שיכול לתרום רבות להצלחה העסקית שלך.

כתיבה ומחקר לתוכנית השיווקית שלך נותנת לך את ההזדמנות:

  1. לזהות את קהל היעד שלך ולהבין כיצד המוצר או השירות שלך יכולים לעזור להם.
  2. זהה את המתחרים ומה הלקוחות שלך חושבים עליהם
  3. תוכל ליצר בידול בין העסק שלך לבין המתחרים
  4. קבע יעדים ולוחות זמנים למדידת הפעילות השיווקית
  5. יצירת אסטרטגיה כיצד להגיע לקהל היעד שלך ולגעת בהם.

 

התבונן במבנה תחום הפעילות שלך

בדוק לעומק את ענף הפעילות שלך, נתונים סטטיסטיים וסטנדרטים שיעזרו לך להבין כיצד העסק שלך יתנהל בהשוואה לאחרים בתחום.

חקור הדברים הבאים כשאתה חוקר את תחום הפעילות:

  • מה גודל השוק?
  • האם תחום הפעילות צומח או קטן?
  • אילו גורמים עשויים להשפיע על מצבו של השוק?
  • היכן הענף מרוויח את מירב הרווח שלו?
  • מיהם המתחרים המובילים בענף?

 

תערוך מחקרי שוק מעמיקים

בצע מחקר שוק כדי לאסוף מידע על שוק ועל קהל היעד שלך, צרכי הלקוחות שלך והבנת היכן העסק שלך מתאים לשוק.

  • מיהם הלקוחות שלך?
  • במה הם מתעניינים?
  • מהן הצרכים שלהם?
  • איך המתחרים שלך עונים על הצרכים של הלקוחות שלך?
  • איך אתה יכול לעשות את זה טוב יותר?

 

 

הגדר את השוק ואת הלקוחות שלך.

שוק היעד שלך הוא "קבוצת לקוחות" שאתה מתכנן למכור להם את המוצרים והשירותים שלך.

כדי לקבוע את פלחי השוק שלך אתה צריך לקבוע את הצרכים של כל אחד מהם. לדוגמא, האם הצורך במוצר או בשירות שלך כבר היה שם? האם ישנם מוצרים או שירותים שונים העונים על אותו צורך? האם ללקוחות פוטנציאליים יהיה צורך במוצר או בשירות שלך על פני אחרים?

על ידי הערכת כל פלח בשוק היעד שלך, אתה יכול לקבוע אם יש מספיק לקוחות למכור את המוצר או השירות שלך. זה גם מבטיח שלא תבזבזי את המשאבים שלך על פלחי שוק שלא יקנו את המוצרים שלך.

אתה יכול לפלח את הלקוחות האידיאליים שלך לקבוצות שחולקות את אותם "מאפיינים" (סיגמנטים) כמו מין, הכנסה, מצב משפחתי וכו' כמו גם ערוצי מדיה מועדפים. לאחר מכן תוכל להתאים את האסטרטגיות השיווקיות שלך כך שיתאימו הלקוחות שלך.

 

בדוק את התחרות

מי המתחרים שלך? על ידי ניתוח התחרות שלך אתה יכול לגלות מה המתחרים שלך עושים, איך אתה משווה ואיזה איום פוטנציאלי הם מציגים לעסק שלך.

אתה יכול לזהות את המתחרים שלך משתי קבוצות עיקריות:

מתחרים ישירים – עסקים המציעים את אותם מוצרים או שירותים כמוך.

מתחרים עקיפים – עסקים שמוכרים מוצרים או שירותים שונים אך עשויים לספק את אותו הצורך הצרכני.

זהה אצל המתחרים את:

  • האם הם מציעים מוצר או שירות דומה?
  • מה הם מציעים ללקוחות שלהם?
  • איך הם מתקשרים/משווקים עם הלקוחות שלהם?
  • כמה הם תחרותיים?
  • כמה נתח שוק יש להם?
  • באילו סוג של ערוצי מדיה הם משתמשים כדי לשווק את המוצרים והשירותים שלהם?
  • מהן נקודות החוזק והחולשה שלהם?

 

הגדר את היעדים והיעדים שלך

ברגע שתהיה ברור לגבי העסק שלך, אתה יכול להתחיל לחשוב על מה שאתה רוצה להשיג.

ראשית, חשבו לטווח הרחוק וראו את היעדים העסקיים העיקריים שלכם, בין אם זה גודל העסק שלכם, תוכניות הרחבה או נתוני רווח.

ואז, גלה מה היעדים המיידיים שלך, בין אם זה לבסס את העסק שלך בשוק או להגדיל את המכירות או את הלקוחות.

 

קבע את האסטרטגיות השיווקיות שלך

ברגע שאתה יודע מה אתה רוצה, התחל לנתח את היעדים העסקיים שלך לטווח הקצר ונסה להבין איזו פעילות שיווקית, תהליך או מחיר יעזרו לך להשיג את היעדים שלך.

בבחירת פעילויות שיווק, נסה לבחור פעילויות שמתאימות לעסק שלך ולקוחות שלך. לדוגמה, לא כדאי לבחור בפרסום בעיתונים אם הלקוחות שלך הם בעיקר צעירים שאולי לא בהכרח קוראים את העיתון.

כדאי לבחור פעילויות מרובות שמשלימות זו את זו, כדי לעזור לכם להעביר את המסר שלכם. לדוגמה, אם אתה מנסה להקים מוצר חדש בשוק, תוכל לבחור לפרסם ברדיו המקומי, כמו גם להקים ערוצי מדיה חברתית ולהציג אסטרטגיית תמחור בעלות נמוכה עבור קונים לראשונה. כשמשתמשים ביחד, אסטרטגיות אלה מתחילות להשלים זו את זו ועוזרות לכם להגיע לשוק רחב יותר.

 

 

קבע את תקציב השיווק שלך

הידיעה כמה אתה צריך להוציא על שיווק וכיצד להוציא את זה היא קריטית להצלחת העסק שלך. תקציב שיווק יבטיח לך לחשב במדויק את קמפיין השיווק או הפרסום שלך.

בעת פיתוח תקציב השיווק שלך, וודא שאתה מוציא כסף רק על הדרישות של יעדי השיווק הנוכחיים שלך. פרסום וקידום יכול להיות יקר. הקפד לבחור אפשרויות שיעניקו לך את המפץ הטוב ביותר עבור הכסף שלך, ובכל זאת תגיע ללקוחות היעד שלך.

מאוד חשוב, עדכן תמיד את תכנית השיווק שלך, גורמים רבים יכולים להשפיע על תוצאות השיווק שלך וחשוב שאתה מודע להם. ניתוח התוצאות שלך והתעדכנות במגמות שיווק חדשות הוא חשוב בכדי לשמור על תכנית השיווק שלך מעודכנת ולהגיע ליעדים העסקיים שלך. זכור שתוכנית השיווק שלך היא מדריך חי שעליך לשנות ולשנות ככל שהעסק והשוק שלך יגדלו וישתנו.

 

פוסטים נוספים

רוצים לדבר?

התקשרו 054-2383815 או כיתבו לנו:

דילוג לתוכן