מנהל שיווק

marketing manager
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מה התפקיד של מנהל שיווק?

מנהל שיווק ממלא תפקיד מהותי בהנעת צמיחה עסקית. תפקידם לקדם עסק, מוצר או שירות. הם מוודאים שהחברה מתקשרת למסרים הנכונים כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים ולשמור על לקוחות קיימים.

את התפקיד ממלא בדרך כלל כללי שיווק באמצע הקריירה. מנהלי שיווק לעיתים קרובות מתכננים ומפקחים על מגוון רחב של פעילויות, כולל השקות, פרסום, קמפיינים בדוא"ל, אירועים ומדיה חברתית. אך החובות והפעילויות הספציפיות יהיו תלויות בגודל ומבנה החברה.

לדוגמא, בעוד שמנהל שיווק בחברה קטנה יותר נוקט בדרך כלל בגישת "עשה הכל", אחד בארגון גדול יותר עם קבוצות מבוססות שיווק דיגיטליות, מוצרים או תוכן עשוי לאמץ מיקוד ספציפי יותר על סמך צרכי העסק. לא משנה איזה סוג ארגון, מנהלי שיווק צריכים לדעת לבנות תוכניות וקמפיינים, לשתף פעולה עם צוותים כמו מוצר ומכירות ולדווח על מדדי שיווק.

מנהלי שיווק זקוקים גם להבנה מעמיקה של השוק הניתן לפנייה, קהל היעד וכיצד המוצר או השירות שהם מקדמים עוזרים לפתור את נקודות הכאב של הלקוחות. ביצוע חקר שוק ויצירת אישיות רוכשים חיוניים לקביעת האופן שבו ניתן לעסוק ולהזדהות בצורה הטובה ביותר עם הלקוחות.

 

מה האחריות של מנהל שיווק?

עבודתו של מנהל שיווק משתפת פעולה מאוד. לעתים קרובות הם מפגישים בין הפונקציות השונות (כגון שיווק מוצרים, מומחים דיגיטליים, צוותי תוכן ויצירה), ומיישרים את כל הקבוצות שעבודתם תורמת לתוכנית או לקמפיין מוצלח.

מלבד העבודה הצמודה עם עמיתיהם לשיווק, מנהלי שיווק מייצגים גם את צוות השיווק לקבוצות חוצות-פונקציות, כולל ניהול מוצרים, מכירות או תמיכת לקוחות. הם עשויים לשתף פעולה עם קבוצות אלה כדי להבטיח שהצעות חדשות מועברות בצורה חלקה או לאתר ערוצים חדשים כדי להגיע ללקוחות.

חלק ממנהלי השיווק בונים גם קשרים עם אנשים מחוץ לחברה. קשרים חזקים עם ספקים, שותפים וחברי אמצעי תקשורת חשובים לזיהוי הזדמנויות לבנות מודעות למוצר ולעסוק טוב יותר בקהל היעד של החברה. לדוגמא, מנהל שיווק עשוי להזדקק לקשר עם סוכנות צד ג 'שיוצרת קמפיין פרסומי או לפנות לחברי העיתונות לעזרה בקידום מוצר חדש.

מנהלי שיווק אחראים גם לעדכון ההנהגה הבכירה בהתקדמות פעילויות השיווק ולדיווח על תוצאות הקמפיינים. בעוד שמנהל שיווק בארגון גדול בדרך כלל מדווח למנהל או סמנכ"ל השיווק, אחד בחברה קטנה יותר עשוי לדווח ישירות ל- CMO או למנכ"ל.

 

ישנם סוגים רבים ושונים של מנהלי שיווק, אך רובם חולקים כמה חובות בסיסיות. להלן סקירה של המשימות ברמה הגבוהה עליהן הן עשויות להיות אחראיות:

 

אסטרטגיית יישום: מנהלי שיווק עוקבים אחר תוכנית אסטרטגית (בדרך כלל מוגדרת על ידי מנהיג שיווק בכיר יותר) לאופן שבו הארגון שלהם ישיג וישמור על יתרון תחרותי בשוק. הם מסייעים ביישום אסטרטגיה זו באמצעות פעילויות עדיפות במפת הדרכים השיווקית.

יצירת תוכניות וקמפיינים: כל חברה רוצה לספק תוכניות וקמפיינים פורצי דרך. מנהלי שיווק הם הבעלים של תהליך בניית התוכניות הללו, תוך הקפדה על יצירתיות ותוכן שתואמים את יעדיה האסטרטגיים של החברה. הם גם מעלים רעיונות לתוכניות וקמפיינים עתידיים.

פיקוח על תכנים: מנהלי שיווק עשויים לקבוע את אסטרטגיית התוכן ולהרכיב לוח שנה עריכה התומך ביעדי החברה. מלבד סקירת כל פיסת תוכן כדי להבטיח שהיא מעבירה את המסר והנימה הנכונים, הם עשויים גם לכתוב פוסטים בבלוג, לערוך עותקי מודעה, ליצור חומרי בטחונות שיווקיים או לעבוד על שיפור דירוג ה- SEO על ידי כתיבת תיאורי מטא.

תכנון אירועים: חלק ממנהלי השיווק מעורבים רבות בתכנון והפקת אירועים. אלה יכולים לנוע בין השקת מוצרים וכנסים מאסיביים למאמצים קטנים יותר כמו סמינרים מקוונים.

טיפול בתקשורת חיצונית: מנהלי שיווק רבים בונים קשרים עם המדיה במטרה לקדם את המסר של החברה. לעתים קרובות הם צריכים להתקשר עם אנשים אחרים מחוץ לחברה, כמו ספקים, שותפים או סוכנויות פרסום.

ניהול פרויקטים, תקציבים ואנשים: בנוסף לניהול הפרויקטים שלהם, מנהלי שיווק עשויים גם לנהל את התקציבים עבור מסעות הפרסום והכלים שלהם. הם גם מובילים את חברי צוות השיווק (כמו יוצרי תוכן או מעצבים גרפיים).

תיאום צוותים חוצי פונקציות: מנהלי שיווק מספקים מנהיגות צולבת. הם מעדכנים את כולם לגבי תוכניות השיווק ומהווים אנשים שמגיעים לכל שאלה או בקשה פנימיים הקשורים לשיווק.

תמיכה במכירות: מנהלי שיווק עוזרים לעיתים קרובות בתהליך המכירה. זה עשוי לכלול כל דבר, החל בייצור חומרי מידע וכלה בהדרכת נציגי מכירות כיצד להעביר לקוחות לאורך המסע של הקונה בצורה יעילה יותר.

ניתוח נתונים שיווקיים: מנהלי שיווק עוקבים אחר, מנתחים ומדווחים על ההשפעה של כל פעילויותיהם. הם מחפשים דרכים לשפר את מאמציהם ולהתקשר טוב יותר עם לקוחות פוטנציאליים. הם עשויים גם להעריך מתחרים ולקבץ ולשתף מגמות בענף.

 

לאילו כישורים זקוק מנהל שיווק?

העבודה המתוארת בטבלה לעיל רחבה ודורשת מערך מיומנויות מגוון. מנהלי שיווק מצליחים מסוגלים ליישם את כישוריהם במגוון מצבים. לדוגמה, הם עשויים ליישם את המומחיות שלהם בניתוח נתונים כדי לפקח על KPI של קמפיינים או להשתמש בכישורי השכנוע שלהם כדי לתקשר עם חברי התקשורת.

 

אלה הם כמה מהמיומנויות הקשות והרכות הנפוצות ביותר המופיעות בתפקידים לתפקידים שיווקיים:

 

  • תִקצוּב
  • תִקשׁוֹרֶת
  • שיתוף פעולה
  • יְצִירָתִיוּת
  • סַקרָנוּת
  • ניתוח נתונים
  • אֶמפַּתִיָ
  • גְמִישׁוּת
  • חדשנות
  • מַנהִיגוּת
  • אִרגוּן
  • שִׁכנוּעַ
  • תִכנוּן
  • ניהול פרוייקט
  • כְּתִיבָה

 

בהתאם לתפקיד, ייתכן שיהיה צורך בכישורים טכניים או מיוחדים אחרים, כגון אוטומציה שיווקית או שיווק במנועי חיפוש. אך לא משנה מה התפקיד המסוים שלהם דורש, כל מנהלי השיווק צריכים להתעדכן בטכנולוגיות, בכלים ובפלטפורמות השיווק העדכניות ביותר. זה מאפשר להם לייצר רעיונות פורצי דרך, לזהות ערוצים חדשים ולבצע כל הזמן מסרים שמהדהדים לקוחות.

 

הערך של מנהל שיווק

משתלם לשווק מוצר או שירות מעולים. מלבד עזרה ללקוחות בפתרון בעיותיהם, מנהלי שיווק תורמים ישירות לצמיחת העסק. זו אחריות גדולה הדורשת עבודה קשה ומסירות – אך זוהי עבודה מעוררת השראה ומשפיעה.

 

פוסטים נוספים

רוצים לדבר?

התקשרו 054-2383815 או כיתבו לנו:

דילוג לתוכן