כיצד לנצל בצורה הטובה ביותר את השיווק במיקור חוץ

ניהול שיווק במיקור חוץ (1)
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

שירותי שיווק במיקור חוץ וריבוי סוכנויות המציעות שירותים אלה עדיין מוצאים את דרכם בשוק. ההגדרה המעורפלת של שיווק במיקור חוץ יוצרת בלבול בקרב רבים המחפשים מיקור חוץ כאמצעי לשיפור יעילות השיווק שלהם.

אפילו סוכנויות השיווק המקדמות את עצמן כאפשרות מיקור חוץ עדיין לא הגדירו את שירותיהן או נתנו סיבות משכנעות לשקול שיווק כאופציה של שירותים משותפים.

כמה משרדי פרסום שמקדמים באגרסיביות את השירותים שלהם במיקור חוץ ברשת הפרסום של גוגל עדיין לא כללו את מיקור חוץ באתרים משלהם, והותירו את מבקר האתר לתהות.

מיקור חוץ בכל שם אחר עדיין מיקור חוץ.

אז מה בעצם אומר המונח שיווק במיקור חוץ?

בבסיסו, מיקור חוץ הוא קבלנות משנה של תהליך כמו ייצור, הנהלת חשבונות או ייעוץ לחברה של צד שלישי. בכל אחד מהמקרים הללו, מיקור חוץ נראה סביר מכיוון שניתן להגדיר, לכמת ולמדוד את השירות במיקור חוץ. אולם בכל הנוגע לשיווק במיקור חוץ ולדיסציפלינות השיווק הרבות, המשמעות הופכת מטושטשת מיד.

למיקור חוץ של יצירת תוכן ניתן להגדרה, למדידה ובוודאי לכימות. מיקור חוץ לפיתוח אתרים דומה וניתן לביצוע. אבל מיקור חוץ של השיווק והאסטרטגיות והטקטיקות הרבות שלו יוצר מכשול להבנה שמנהיגים עסקיים רבים לא יכולים לנקות.

האם שיווק במיקור חוץ מתאים לי?

מיקור חוץ משיווק מאפשר לחברות לרכוש את כל המומחיות, הכלים והטקטיקות של מחלקת שיווק מקיפה מחברת צד שלישי, מה שמבטל את הצורך להעסיק אנשי שיווק מיומנים.

לחברות שעדיין לא הקימו מחלקת שיווק מאוישת במלואה, יש צורך במערך כישורי שיווק מגוון ברגע שהם פותחים את דלתותיהם. אפילו העסקים הקטנים ביותר החזקים זקוקים לשיווק, אך הם מתקשים למלא את כל צרכיהם בסוכנות שיווק אחת, שלא לדבר על איש שיווק אחד.

שקול מה יכולה לעשות מחלקת שיווק מאוישת במלואה:

  • קבע אסטרטגיה עם מנהל שיווק ראשי מנוסה
  • פיתוח אתר, הבנת UX ושמירה על אתר זה
  • בעל מומחיות שיווקית דיגיטלית, כולל יצירת לידים ואופטימיזציה לחיפוש
  • יצירת מעורבות לקוחות ובניית מותג באמצעות מדיה חברתית
  • הגברת תוצאות מכירה ניתנות למדידה תוך שימוש ישיר ו ערוצי שיווק עקיפים.

שיווק במיקור חוץ מספק את כל הצרכים הללו מכיוון שהוא נותן לחברות גישה למומחים שונים מבלי להעסיק אותם בנפרד. מנהיגי חברות המנסים להעסיק רמת מומחיות זו בדרך כלל מגלים שהם מחפשים משווק חד קרן-דבר נדיר בשוק כיום, מונע על ידי מומחים בנושא אחד.

להיות מומחה בשיווק דיגיטלי אינו זהה למומחה לשיווק אסטרטגי. מחלקת שיווק במיקור חוץ צריכה להיות אגנוסטית בתקשורת ובמשמעת.

להפיק את המרב ממערכת יחסים מיקור חוץ.

אם החלטת לצאת לקשר שיווקי במיקור חוץ, שקול את הטיפים הבאים למיצוי ההשקעה שלך:

  • הגדירו את הציפיות בבירור מראש, כולל תוצאות, טקטיקות, ציר זמן ועלויות. בדיוק כמו כל מערכת יחסים בין שותפים/ספקים, הציפיות הברורות משמחות את כולם.
  • התייחסו לשותף שלכם במיקור חוץ כחבר בצוות. ככל ששותף מיקור חוץ ישתלב עם הצוות הפנימי שלך, כך התוצאה תהיה טובה יותר לכולם. זה עשוי לדרוש השקעה בזמן שהוקדש לאימון, אבל זה כסף שהושקע היטב.
  • ודא שלשותף השיווק שלך במיקור חוץ יש ניסיון בכל הכישורים שאתה רוצה וצריך. זה שהספק מוכן לקחת על עצמו פרויקט לא אומר שהוא מוסמך או מיומן בתחום זה.
  • בקש עמודי דרך וצ'ק-אין תכופים. מכיוון שמיקור חוץ של השיווק שלך יכול לכלול לעתים קרובות מספר רב של משימות, יכולה להיות נטייה לגבש פעילויות יחד ולהפוך את הדיווח למסובך. צור נקודות מגע תכופות יותר עם השותף שלך לצורך אחריות מוקדמת ותכופה.
  • ממש כמו כל משרד שיווק או פרסום אחר.

פוסטים נוספים

רוצים לדבר?

התקשרו 054-2383815 או כיתבו לנו:

דילוג לתוכן