יש לכם עסק קטן, ואתם מתלבטים כיצד לקדם אותו? הכנו עבורכם מדריך קצר שעשוי לסייע לכם להזניק את העסק שלכם קדימה.
- צאו לשופינג בבנק – אחת העלויות הקבועות של כל עסק קטן היא התשלומים לבנק. בדרך כלל, העלות העיקרית היא זו של ההלוואות. עסקים רבים זקוקים לאשראי, לצרכים שוטפים, והבנקים כמובן לוקחים עמלה. גובהה של העמלה אינו קבוע ובהחלט ניתן ורצוי להתמקח עליו. בדקו מה גובה העמלה שאתם משלמים על האשראי (וגם על שאר השירותים הבנקאיים), בקשו הצעות מבנקים אחרים – ובחרו בהצעה המשתלמת ביותר. חזרו על כך אחת לשנה.
- ערכו סקר לקוחות – ליבו של כל עסק, הוא הלקוחות שלו. האם אתם באמת יודעים מה הם חושבים עליכם? אחת לשנה – שלחו להם סקר משוב, עם שאלות סגורות עם ציון מדורג בכמה סעיפים (תנו להם אפשרות לדרג מ1-10 את שביעות הרצון שלהם בנושאים כגון: שירות לקוחות, תמחור, מקצוענות וכו'). עריכת סקר שכזה תאפשר לכם לדעת במה להשתפר ולעקוב אחר השיפור שלכם משנה לשנה.
- בדקו את המתחרים – האם אתם יודעים מה המתחרים שלכם מציעים? האם הם גובים יותר ממכם או פחות? אולי יש להם הצעה עסקית שונה? אל תביישו לנסות לברר מה ההבדלים בין ההצעות העסקיות שלכם לבין אלו של המתחרים, כדי שתוכלו לייצר בידול.
- הוזילו עלויות קבועות – לכל עסק יש עלויות שוטפות קבועות: חשמל, טלפון, מים, סלולרי, אינטרנט, רואה חשבון. רבים נוטים להזניח את ההוצאות האלה, מאחר שהן פעמים רבות יורדות בהוראת קבע מהבנק או באשראי. עשו לעצמכם מנהג לעבור עליהן אחת לשנה, ולראות אם אתם יכולים להוזיל אותן על ידי מעבר לספק אחר או התמקחות מול ספק קיים.
- השקיעו במיתוג – בעידן המודרני, כל עסק, גם קטן, צריך לבנות את המותג שלו – מה שישרת אותו בשימור לקוחות קיימים ובגיוס חדשים. כיום, ניתן לעשות זאת בקלות רבה באמצעים דיגיטליים: אתר, פייסבוק, אינסטגרם. אם יש לכם גישה טובה לעולם הדיגיטלי וזמן פנוי, אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם. לחילופין אתם יכולים להיעזר בחברה או פרילאנס, שזו ההתמחות שלהם. בעלות לא גבוהה, תוכלו לבנות לעצמכם מותג דיגיטלי שישרת אתכם שנים רבות.
נשמע לכם מעניין? מוזמנים ליצור קשר עם חברת סנונית שירותי תוכן ונשמח לספר לכם עוד על ההצעה שלנו לעסקים קטנים.