תוכנית שיווק אסטרטגית

עיצוב ללא שם - 2021-03-19T125149.428
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

 

הצלחת העסק שלך תלויה בתוכנית השיווקית שלך. תוכנית זו קובעת את אסטרטגיית השיווק שלך, ובהתאם לצרכי העסק שלך, תוכנית זו תשתנה עם הזמן. יצרנו מדריך קצר בכדי להתחיל בעבודה עם תוכנית שיווק אסטרטגית או לעדכן תוכנית קיימת.

 

 

  1. הגדר יעדים ויעדים.

לפני שאתה יוצר תוכנית שיווקית, אתה חייב שיהיה לך מטרה לכך. מטרה זו מבוססת על המטרות ארוכות הטווח שמנחות את כל המאמצים שלך. לאחר שנקבעו יעדים ארוכי טווח אלה, חלק אותם ליעדים ספציפיים. היעדים שלך צריכים להיות מדידים לאורך תקופה מסוימת. לדוגמא, המטרה שלך עשויה להיות קביעת אסטרטגיית שיווק ברשתות חברתיות. בינתיים, מטרה הקשורה למטרה זו יכולה להיות להשיג 100 עוקבים ברשתות החברתיות במהלך החודש הראשון בפלטפורמה.

 

  1. לנתח את מצבך. 

ניתוח חוזקות, חולשות, הזדמנויות והקשיים יכול לתת לך תמונת מצב של במצבים שאתה נתקל בהם בזמן שאתה משווק את העסק שלך. נקודות החוזק שלך הן מה שמייחד את העסק שלך, בעוד שחולשותיך הן מה שאתה יכול לשפר בו.

המתחרים שלך, הטכנולוגיה וגורמים חיצוניים אחרים תורמים להזדמנויות ולאיומים שלך. על ידי ניתוח מצבך באופן זה, תוכל לשפר את אסטרטגיות השיווק שלך, תוך התגברות על אתגרים שאולי בשליטתך או לא. צור פרסונות של לקוחות שיעזרו להבין מי הלקוחות האידיאליים שלך. זה יעזור לניתוח שלך.

 

  1. ממפו את ההודעות שלכם.

המסרים שלך הם חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלך ומהמותג שלך. כדי ליצור מפת הודעות, התחל על ידי צלחת הדוד המכילה מידע בסיסי על העסק שלך.

לאחר מכן, מרכז הודעות אחרות הקשורות למוצרים, ללקוחות ולשירותים שלך ובחומרים שיווקיים אחרים.

 

  1. לחיות את המשימה.

לעסק שלך יש מערך ערכים שמנחה אותו. יצירת הצהרת משימה מתווה ערכים אלה ומבטיח שאנשים המקיימים אינטראקציה עם העסק שלך מודעים להם. רק ודא שהודעה זו משקפת את המותג שלך בכנות, כך שתוכל להפגין באופן פעיל את הערכים המתוארים בהצהרת המשימה באמצעות האינטראקציות שלך עם לקוחות. הצהרה זו ואופן ביצועה יכולה לגרום או לשבור את אמונם של לקוחותיך.

 

  1. אסטרטגיה שיווקית מוצלחת מורכבת מטקטיקות רבות ושונות.

כולל אפשרויות מקוונות ואופליין. המטרות שלך, קהל היעד ותעשייה גורמים להחלטה זו. לדוגמא, אם קהל היעד שלך צעיר, ההתמקדות במדיה החברתית מועילה יותר מכיוון שכאן בעיקר הקבוצה הזו צורכת תוכן. אם התעשייה שלך מבוססת מוצר (למשל, אם אתה מעצב תכשיטים), השימוש בפלטפורמה חזותית יותר יציג טוב יותר את המוצרים שלך. כדי להיות יעילים ביותר, עליכם לבחור אילו שיטות מתאימות לעסק שלכם. לאחר שבחרת בטקטיקות שלך, רשום אותן בתוכנית השיווק שלך וקבע כיצד הן יעזרו לך להגיע ליעדים שלך.

 

 

  1. הכינו ציר זמן. 

הזמן שלך יקר, במיוחד כשמדובר באסטרטגיות השיווק שלך. בהתבסס על היעדים והיעדים שהגדרת לעסק שלך, צור ציר זמן שיקבע מה יושלם ומתי. זכור לאפשר זמן נוסף לאירועים בלתי צפויים העלולים לעכב חלק ממטרותיך.

 

  1. שים לב לתקציב שלך.

יצירת תקציב לאסטרטגיות השיווק שלך יכולה להודיע ​​על המאמצים שלך על ידי קביעת מה אתה יכול ולא יכול להרשות לעצמך. בחירה באפשרויות החסכוניות ביותר עבור העסק שלך מבטיחה את ההצלחה של תוכנית השיווק הכוללת שלך. זה לא חייב להגביל את האפשרויות שלך. פרסום בתשלום ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש מאפשר לך לבחור את הסכום שאתה יכול להרשות לעצמך לשלם, ולהפוך אותם לנגישים אפילו לתקציבים הקטנים ביותר.

 

  1. חלקו וכבשו. 

לאחר שיצרת ציר זמן ליצירה והפצה של חומרי השיווק שלך, הקצה משימות אלה לחברי הצוות שלך. אם העסק שלך קטן ואין את הצוות הדרוש לביצוע התוכנית שלך, ייתכן שתצטרך לשקול להעסיק אדם אחר או סוכנות שיווק. בסופו של דבר, הגודל והכישורים של הצוות שלך יקבעו זאת עבורך.

 

  1. למדוד. 

מדידת האפקטיביות של אסטרטגיות השיווק שלך תודיע על התוכנית הנוכחית שלך ועל המאמצים העתידיים שלך. האתר שלך, המדיה החברתית וחומרי שיווק אחרים שלך הם מקורות למידע זה. כדי לעזור לך לעקוב אחרי זה, קיימים כלים רבים לניתוח מקוון בחינם. רק הקפד לעקוב רק אחר נתונים רלוונטיים לעסק שלך.

 

  1. הישאר עדכני. 

היעדים והצרכים השיווקיים שלך ישתנו עם הזמן. באופן אידיאלי, עליך לבקר מחדש בתוכנית השיווק שלך פעם בשנה ולבצע התאמות לפי הצורך. עליך לכתוב את תוכנית השיווק שלך עם התחשבות בצמיחה זו כדי שתוכל למדוד אותה. בינתיים, עקוב אחר חדשות הענף ומגמות שתוכל להוסיף לאסטרטגיות שלך.

 

הקמת תוכנית שיווק שומרת על יעדי העסק שלך מסודרים וממוקדים, וחוסכת זמן יקר וכסף. גם אם כבר יש לך תוכנית שיווקית, אתה עדיין יכול להפיק את היתרונות האלה על ידי עדכניות.

פוסטים נוספים

רוצים לדבר?

התקשרו 054-2383815 או כיתבו לנו:

דילוג לתוכן