מה זה שיווק דיגיטלי?

עיצוב ללא שם - 2021-03-30T145333.527
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

 

שיווק דיגיטלי הוא שימוש באינטרנט, מכשירים ניידים, מדיה חברתית, מנועי חיפוש וערוצים אחרים כדי להגיע לצרכנים. ישנם מומחי שיווק הרואים בשיווק דיגיטלי מאמץ חדש לחלוטין הדורש דרך חדשה לפנות ללקוחות ודרכים חדשות להבין כיצד לקוחות מתנהגים בהשוואה לשיווק מסורתי.

 

הבנת שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי מכוון לפלח ספציפי של בסיס הלקוחות והוא אינטראקטיבי. השיווק הדיגיטלי נמצא במגמת עלייה וכולל מודעות לתוצאות חיפוש, מודעות דוא"ל וציוצים מקודמים – כל דבר שמשלב שיווק עם משוב לקוחות או אינטראקציה דו כיוונית בין החברה ללקוח.

שיווק באינטרנט שונה משיווק דיגיטלי. שיווק באינטרנט הוא פרסום שהוא אך ורק באינטרנט, ואילו שיווק דיגיטלי יכול להתקיים באמצעות מכשירים ניידים, בפלטפורמת הרכבת התחתית, במשחק וידאו או באמצעות אפליקציית סמארטפון.

בשפת השיווק הדיגיטלי, מפרסמים מכונים בדרך כלל מקורות, ואילו חברי המודעות הממוקדות מכונים בדרך כלל מקלטים. מקורות מכוונים לעיתים קרובות למקלטים ספציפיים ומוגדרים היטב. לדוגמה, לאחר הארכת שעות הלילה המאוחרות של רבים ממיקומיה, מקדונלד'ס נדרשה להוציא את המילה לפועל. זה כיוון לעובדי משמרות ולמטיילים עם מודעות דיגיטליות מכיוון שהחברה ידעה שהאנשים האלה מהווים פלח גדול מהעסקים שלה בשעות הלילה המאוחרות. מקדונלד'ס עודדה אותם להוריד אפליקציית Finder מסעדה חדשה, ולמקד אותם במודעות המוצבות בכספומטים ובתחנות דלק, וכן באתרים שידעה כי לקוחותיה פוקדים בלילות.

 

שיווק באתרים

אתר אינטרנט הוא מרכז הפעילות של כל פעילויות השיווק הדיגיטלי. לבד, זה ערוץ חזק מאוד, אבל זה גם המדיום הדרוש לביצוע מגוון קמפיינים שיווקיים ברשת. אתר צריך לייצג מותג, מוצר ושירות בצורה ברורה ובלתי נשכחת. זה צריך להיות מהיר, ידידותי לנייד וקל לשימוש.

 

פרסום של תשלום לקליק (PPC)

פרסום PPC מאפשר למשווקים להגיע למשתמשי אינטרנט במספר פלטפורמות דיגיטליות באמצעות מודעות בתשלום. משווקים יכולים להקים קמפיינים של PPC בגוגל, בינג, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט או פייסבוק ולהציג את המודעות שלהם בפני אנשים המחפשים מונחים הקשורים למוצרים או לשירותים. קמפיינים מסוג PPC יכולים לפלח משתמשים על פי המאפיינים הדמוגרפיים שלהם (כגון גיל או מין), או אפילו למקד את תחומי העניין או המיקום הספציפיים שלהם. פלטפורמות ה- PPC הפופולריות ביותר הן מודעות Google ו- Facebook.

 

שיווק תוכן

המטרה של שיווק תוכן היא להגיע ללקוחות פוטנציאליים באמצעות שימוש בתוכן. תוכן מתפרסם בדרך כלל באתר ואז מקודם באמצעות מדיה חברתית, שיווק בדוא"ל, קידום אתרים או אפילו קמפיינים של PPC. הכלים של שיווק תוכן כוללים בלוגים, ספרים אלקטרוניים, קורסים מקוונים, אינפוגרפיקה, פודקאסטים וסמינרים ברשת.

 

שיווק במייל

שיווק בדוא"ל הוא עדיין אחד מערוצי השיווק הדיגיטלי היעילים ביותר. אנשים רבים מבלבלים בין שיווק באמצעות דוא"ל לבין הודעות דואר זבל, אך לא מדובר כאן בשיווק בדוא"ל. שיווק בדוא"ל הוא המדיום ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך או עם האנשים שמתעניינים במותג שלך. משווקים דיגיטליים רבים משתמשים בכל שאר ערוצי השיווק הדיגיטלי כדי להוסיף לידים לרשימות הדוא"ל שלהם ואז, באמצעות שיווק בדוא"ל, הם יוצרים משפכי רכישת לקוחות כדי להפוך אותם לידים ללקוחות.

 

שיווק ברשתות חברתיות

המטרה העיקרית של קמפיין שיווקי ברשתות חברתיות היא מודעות למותג וביסוס אמון חברתי. ככל שתעמיקו בשיווק ברשתות חברתיות תוכלו להשתמש בו בכדי להשיג לידים או אפילו כערוץ מכירה ישירה.

 

 

שיווק שותפים

שיווק שותפים הוא אחד הצורות הוותיקות ביותר של שיווק, והאינטרנט הביא חיים חדשים למצב המתנה הישן הזה. בשיווק שותפים, המשפיעים מקדמים את המוצרים של אנשים אחרים ומקבלים עמלה בכל פעם שמבצעים מכירה או מכניסים לידים. לחברות ידועות רבות כמו אמזון יש תוכניות שותפים שמשלמות מיליוני דולרים לחודש לאתרים שמוכרים את המוצרים שלהם.

 

שיווק וידאו

יוטיוב הפכה למנוע החיפוש השני בפופולריות והרבה משתמשים פונים ליוטיוב לפני שהם מקבלים החלטת קנייה, ללמוד משהו, לקרוא ביקורת או סתם להירגע. ישנן מספר פלטפורמות לשיווק וידאו, כולל סרטוני פייסבוק, אינסטגרם, או אפילו TikTok לשימוש בכדי להפעיל קמפיין שיווקי וידאו. חברות מוצאות את ההצלחה הגדולה ביותר עם וידיאו על ידי שילובו עם קידום אתרים, שיווק באמצעות תוכן וקמפיינים שיווקיים רחבים יותר של מדיה חברתית.

 

הודעות SMS

חברות וארגונים ללא כוונת רווח משתמשים גם ב- SMS או בהודעות טקסט כדי לשלוח מידע על המבצעים האחרונים שלהם או לתת הזדמנויות ללקוחות מוכנים. מועמדים פוליטיים המתמודדים לכהונה משתמשים גם בקמפיינים להודעות SMS כדי להפיץ מידע חיובי על הפלטפורמות שלהם. ככל שהטכנולוגיה התקדמה, קמפיינים רבים לתת טקסט לתת גם מאפשרים ללקוחות לשלם ישירות או לתת באמצעות הודעת טקסט פשוטה.

 

האתגר של לכידת נתונים ושימוש בהם מדגיש ביעילות כי שיווק דיגיטלי דורש גישה לשיווק המבוססת על הבנה מעמיקה של התנהגות הצרכנים. לדוגמה, זה עשוי לדרוש מחברה לנתח צורות חדשות של התנהגות צרכנים, כגון שימוש במפות חום באתר כדי ללמוד עוד על מסע הלקוח.

פוסטים נוספים

שיווק דיגיטלי

היתרונות של ניהול דיגיטל במיקור חוץ

בנוף הדינמי של שיווק דיגיטלי, עסקים פונים יותר ויותר לניהול דיגיטל במיקור חוץ כצעד אסטרטגי לשיפור היעילות, שמירה על תחרותיות וצמיחה. להלן היתרונות העיקריים שהופכים

רוצים לדבר?

התקשרו 054-2383815 או כיתבו לנו:

דילוג לתוכן